Ethiek bij persuasief schrijven: richtlijnen en tips
Kleine Mevrouw verslindt inmiddels boeken: het ene ‘Dolfje Weerwolfje’-avontuur na het andere. Aankleden voor school duurt een eeuwigheid, want ze kruipt stiekem onder haar hoogslaper om te lezen en het verhaal boeit haar zo dat ze alles om zich heen vergeet. En vol verwachting uitkijkt... Continue reading→
De impact van voice search op copywriting: belangrijke aandachtspunten
“Hey Siri, plee Dzjeksun faiv isènzjuls”, gilt Kleine Mevrouw in de keuken. Het is maar goed dat haar Engels nog niet zo best is, anders zouden we de hele dag alle antwoorden van Siri op haar eindeloze stroom aan vragen moeten aanhoren. Nu beperkt ze... Continue reading→
Schrijven voor podcasts: dat doe je zó
Kleine Mevrouw is verslaafd aan luisterboeken en daar ben ik zelf ook niet vies van. Maar Vriend geeft de voorkeur aan podcasts tijdens het reizen of koken. Dat snap ik wel: een podcast geeft nieuwe inzichten, diepgang of verbreding op een eenvoudig te verhapstukken manier.... Continue reading→
Effectief schrijven voor een boeiende webinar of online presentatie
Het geven van een webinar of online presentatie vraagt om een unieke set vaardigheden. Niet alleen tijdens het geven van je presentatie, maar ook bij het schrijven en voorbereiden. In tegenstelling tot persoonlijke presentaties, bieden webinars je de kans om een breed publiek te bereiken,... Continue reading→
Los of aan elkaar? Samenstellingen zijn eigenlijk niet zo moeilijk
“Mama, niet kijken!” roept Kleine Mevrouw. We passeren de ondergrondse afvalcontainer, met de woorden ‘rest afval’ erop. Een foutje in de samenstelling van woorden waar ik me een paar jaar geleden geïrriteerd over uitliet en wat bij haar is blijven hangen. Ik negeer de fout... Continue reading→
Het groeiende belang van videocontent in digitale marketing
Videocontent heeft de wereld van digitale marketing stormenderhand veroverd. In een tijdperk waarin visuele media zo belangrijk zijn, speelt video een onmisbare rol in het aantrekken en behouden van de aandacht van je doelgroep. Niet alleen is video inhoudelijk sterk, maar het biedt ook de... Continue reading→
Contentaudit: blaas nieuw leven in je content
“Ruim jij je kamer even op?” vroeg ik aan Kleine Mevrouw. “Maar mama, ik weet niet waar ik alles moet laten! Mijn periscoop, bijvoorbeeld, en mijn kleurboeken…” Ik zuchtte. Sint net vertrokken, kerst voor de deur. Tijd voor een grote schoonmaak dus. En dat geldt... Continue reading→
LinkedIn advertenties? Die schrijf je zó
Vorige week mocht ik een LinkedIn advertentiecampagne schrijven voor één van mijn klanten. Leuk om dit weer eens te doen! Maar toen vroeg ik me ineens af: weet jij wel hoe je overtuigende LinkedIn-advertenties schrijft? Of welke soorten advertenties er eigenlijk allemaal zijn en wanneer... Continue reading→
Landingspagina’s die converteren? Zo creëer je ze als een pro
In de dynamische wereld van online marketing is er één held die boven alles uitsteekt: de landingspagina. Maar hoe zorg je ervoor dat je bezoekers niet alleen zacht landen op je pagina, maar ook daadwerkelijk converteren? Dit is geen geheim genootschap; vandaag onthul ik de... Continue reading→
De gouden regels van copywriting en jouw eigen ‘stem’
Regels. Ze zijn overal om ons heen en met een reden: ze helpen ons om logica en veiligheid te ontdekken in een wereld die groot is, maar steeds kleiner lijkt. En hoewel Kleine Mevrouw de meest gangbare regels wel kent, heeft ze onlangs ontdekt dat... Continue reading→